När man som företagare vill satsa på profilprodukter är det otroligt viktigt att göra ett korrekt val. Beroende på hur mycket information man vill lyckas få med behöver man utgå från en profilprodukt som har en större yta. T-shirtar och tröjor av olika slag är ytterst populära, men en profilprodukt som toppar det mesta är paraplyet.
Ett paraply kanske inte är det första man tänker på när man ska beställa in profilprodukter, men sanningen är att det är en otroligt användbar produkt som alla människor har nytta av. Utöver detta gör den stora ytan det möjligt att få med all information som man önskar, utan att det blir för smått eller plottrigt. Med andra ord går det mer än väl att ha med företagets logga, kontaktinformation och eventuell besöksadress. Förutom den breda arbetsytan man har att använda sig av är paraplyer även otroligt synliga. En t-shirt kan enkelt täckas över med en tröja eller jacka, men ett paraply är ständigt uppfällt (åtminstone vid dåligt väder) och hamnar dessutom i ögonhöjd för de allra flesta människor. Din profilprodukt kommer med andra ord alltid att synas!
Du har säkerligen själv sett ett flertal profilprodukter genom åren som inte håller måttet. Pennor där man har försökt att få plats med alldeles för mycket information eller kepsar med text som är alldeles för svårläst. Profilprodukter används i ett flertal syften, men främst ligger nog marknadsföringen och varumärkesspridningen. Som företagare vill man att människor och potentiella nya kunder ska få upp ögonen för företaget och snabbt kunna hitta kontaktinformation för att kunna höra av sig. Att ha med kontaktinformation är speciellt viktigt för mindre företag som ännu inte blivit stora eller väl etablerade. Anledningen till det är att det är svårare för människor att lägga företagsnamnet på minnet och sedan söka efter kontaktinformation när man t.ex. har kommit hem.